I.A.R.U. 50 Mhz - Masivul Rarau - 2006

In fiecare an, echipa radioclubului C.S.T.A.- Suceava , concureaza in "Campionatul I.A.R.U. Regiunea I 50 Mhz".

Deoarece locatia de concurs se afla in Muntii Rarau la o altitudine de 1651 metri, echipa trebuie sa se deplaseze cu echipamentul de concurs aproximativ 100 de kilometrii. Deplasarea echipamentului s-a facut cu ajutorul unui microbuz "Ford" pus la dispozitie de firma Bit Telecom iar a participantilor cu doua autoturisme Dacia. Deplasarea spre Rarau a inceput cu ziua de vineri, 16 iunie prin pregatirea si incarcarea echipamentului. Dupa ce am alimentat cu carburant, am plecat din Suceava la ora 14.30. Drumul spre Rarau a decurs in conditii destul de bune, exceptie facind bucata de drum dintre Campu Lung si Pojorita unde din cauza lucrarilor la carosabil am fost nevoiti sa asteptam ceva timp pentru a trece de zona cu lucrari. Am urcat prin Pojorita pe un drum destul de greu accesibil pentru autoturisme. Spre deosebire de anul 2005 ,cind drumul a fost avariat de inundatii (vezi inundatiile din Pojorita) drumul a fost refacut, nepunind la incercare masinile la probe de "offroad". Desi am prins o ploie torentiala la urcare, am ajuns cu bine la Cabana Meteo unde eram asteptati.

Aurel - YO8ER , Ghita - YO8RDU si Fanica - YO8DOH

Microbusul de la Bit Telecom
am ajuns pe Rarau fara sa pierdem "tobele"
"Pietrele Doamnei" - Masivul Rarau
Dupa instalarea la Cabana Meteo, pauza de masa, admirarea peisajului si schimbarea bateriei de pe microbuz , am plecat sa instalam antena si echipamentul pe cel mai inalta locatie din Muntii Rarau (1651m). Chiar in momentul in care am ajuns, o ploaie torentiala ne-a tinut captivi in masini timp de o jumatate de ora. Spre fericirea noastra, dupa ploie, o vreme superba ne-a acompaniat pe toata perioada ce a urmat instalarii echipamentului. Dupa instalarea , am coborit la Cabana Meteo pentru a ne odihnii.

"Cabana Pastorala" si "Stana Model"
Marius si Zait schimbau bateria de pe microbus
aproximativ 250 de metrii de urcat cu echipamentul;
fara comentarii
care, i-am urcat

montarea antenei
Adrian Done experimenta fotografia de la inaltime
Fanica, Aurel, Ghita si Dumitru
A doua zi, sambata am mai urcat o data inainte de inceperea concursului pentru ultimele verificari la echipamente. Dupa care am elaborat strategia de concurs in jurul gratarului pregatit de Adrian Zait - YO8SSX .
s-a urcat cu masina
si pe jos

Concursul a inceput sambata dupa amiaza la ora 17.00 (ora locala) si ne-a tinut suficient de ocupati timp de 24 de ore pina duminica la ora 17.00.Am lucrat cu indicativul special YR8B . Propagarea a fost destul de buna ceea ce ne-a permis sa facem peste 350 de legaturi si sa obtinem un punctaj de 534.151 puncte. Statia a fost operata de: YO8SSX si YO8SSO in fonie, YO8DOH si YO8AZQ in telegrafie.
Adian Zait - YO8SSX si Fanica - YO8DOH
Dumitru - YO8SSO
YO8TLC, YO8RDU, Marius , YO8SSO
Marius

Dumitru - YO8SSO secondat de Grivei

Duminica, 18 iunie am strins echipamentul si am plecat spre Suceava. Coborirea a decurs in conditii bune. La intoarcere, in comuna Paltinoasa am fost nevoiti sa trecem peste apele revarsate peste sosea ( vezi inundatiile din Paltinoasa)de o rupere de nori. Astfel s-a incheiat inca un concurs desfasurat pe munte.

Foto: Sebastian - YO8SSH

Au participat:

YO8ER, YO8SSX, YO8SSO, YO8AZQ, YO8DOH, YO8SSH, YO8RDU, YO8TDU, YO8RQF si Marius.